torsdag 9 februari 2012

Friidrott..

Idag blev det ingen skola för min del och vissa andra i sjuan. För vår idrottslärare behövde hjälp till fyrornas, femornas och sexornas friidrottsturnering. Jag, Evelina och först Linus och sedan Samuel och sedan

Hampus mätte när de gjorde stående längd. Man satt som sagt på ett golv och mätte och mätte och mätte hela förmiddagen och när det inte kom någon som skulle hoppa så var man runt och sprang och satte sig o snackade med vänner. Så för min del har dagen varit pullproppad. Är vääldigt trött i mina ben nu.

Varje elev som hoppade stående längd som kunde vara upp till 20 - 25 pers skulle först göra ett provhopp då vi ej mätte men sedan skulle de göra fem andra hopp då vi mätte och då var det bara att slänga fram måttbandet och mäta. Fick ont i mina ben och sedan var golvet över smutsigt så då fick man borsta av all sanden och gruset eller vad det nu var. Plus när man hoppas stående längd så kasar mattan iväg så får man hålla på att putta in den hela tiden... KRAMP!!


Långt inlägg för typ första gången.. Men nu ska jag ej trötta ut er så jag slutar här. Puss underbara.

En bild jag gjorde på mig och min underbara bästavän.
ÄLSKAR DIG MOA! <3

3 kommentarer:

  1. De snyggaste tjejerna på skolan om får jag säga!!
    Kram på er
    Faster

    SvaraRadera
  2. wwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    William som skrivit. Han hittade sin bokstav.
    Hej hej Emelie säger William.

    SvaraRadera