söndag 18 mars 2012

Helgen..

Lördag:

Igår var vi ute och körde lite, först var vi på media markt, vidare till Jysk och skulle kolla sängar men vi hittade inga och sedan körde vi och handla mat. För på kvällen skulle mormor och morfar komma och äta, riktigt mysigt!

"förrätt" :
Jag hällde upp lite natchos i en skål och en annan skål med salsasås och sedan skar jag ölkorv och la i en liten glasskål som lite försnacks innan maten.

huvudrätt :
Helgrillad rostbiff med pappas egen hemmagjorda potatisgratäng och en riktigt underbar sås. Sallad till det.

efterrätt : pappa och jag gjorde en egen smulpaj med stekta äpplen i kanel och råsocker.

Söndag:

Idag har vi inte gjort så mycket. Imorse så packade mamma och pappa det sista med Natalie för alla 9:orna på skolan skulle åka till Auschwitz idag. Vi körde henne till ystad och lämnade henne och sedan körde vi till min moster och lämnade Zlatanboken för hon ville läsa den. Efter det körde vi till Lidl och köpte en sak man ska ha i duschen och sätta schampoo och de man behöver på + en pennvässare som vi ska ha här hemma. Sedan körde pappa mig hem till mormor och morfar för mina kusiner var där och jag hade inget annat bättre för mig så jag har myst med dem. Nu har jag snart varit hemma i en timme och vi kollar lite film och lite sånt.

Imorgon ska jag nog vara med bästa Caroline och säkert de andra dagarna med!
Vi hörs mer imorgon. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar